Kontrast:
Rozmiar czcionki:
A A+ A++
Odstępy:
TAB - Kolejny element
SHIFT + TAB - Poprzedni element
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + 1 - Wybór Menu
ESC - Anulowanie podpowiedzi

Odpis aktu w dowolnym urzędzie stanu cywilnego

Nowa ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego, która weszła w życie 1 marca ubiegłego roku zmieniła formę prowadzenia rejestracji stanu cywilnego. Wszystkie nowe zdarzenia z zakresu stanu cywilnego są ewidencjonowane w systemie teleinformatycznym tj. rejestrze stanu cywilnego. Zmianom uległy również odpisy i zaświadczenia wydawane z tego rejestru, i to nie tylko pod względem formy ale i treści.

Do marca ubiegłego roku musieliśmy osobiście jechać do miejsca, w którym przechowywany był nasz akt (w przypadku aktu urodzenia miejscowość, w której przyszliśmy na świat). Dziś jesteśmy w ciągłym ruchu i często zmieniamy miejsce zamieszkania. Dla wielu z nas pozyskanie odpisu oznaczało konieczność długiej podróży i brania urlopu w pracy. Wraz z uruchomieniem nowego systemu SRP i tę sprawę można załatwić dużo łatwiej.

Dzięki wprowadzonym zmianom obecnie możemy udać się do najbliższego urzędu stanu cywilnego i poprosić o odpis. Jeśli nasz akt trzeba będzie wpierw wprowadzić do systemu, na odpis być może będzie trzeba poczekać kilka dni, ale nie będziemy musieli już nigdzie jeździć. Wprowadzenie raz aktu do systemu będzie skutkowało tym, że kolejne odpisy z tego aktu otrzymywać będziemy od ręki, czyli bez zbędnej zwłoki, i do tego w dowolnym urzędzie.

Wizytę w urzędzie stanu cywilnego warto więc poprzedzić kontaktem telefonicznym w celu zamówienia sobie określonego odpisu lub dokonania innej czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Do czynności takich należą między innymi; ustalenie terminu ślubu cywilnego, uzyskanie zaświadczeń potrzebnych do ślubu konkordatowego lub za granicą, złożenie protokołu uznania ojcostwa, zgłoszenie urodzenia dziecka.

Inicjując telefonicznie swoją wizytę do urzędu uzyskamy zwrotną informację o terminie, w którym wszystkie dokumenty potrzebne do załatwienia jakiejś sprawy będą już w systemie i będziemy mogli je otrzymać.

Gmina Przemęt

Jagiellońska 8, 64-234 Przemęt
Tel. 65 549 60 72
Strona www: przemet.pl

Godziny otwarcia

  • pn. - pt. 07:30 - 15:30
Strona utworzona w standardzie WCAG 2.1